آموزش مجازی رایگان

اینترنت در عصر حاضر، مملو از هر دو نوع اطلاعات ارزشمند و بی کیفیت است. آموزش مجازی رایگان نیز در همین چارچوب قرار می‌گیرد. هشدار! زمان خود را با آموزش‌های نادرست یا بی کیفیت به هدر ندهید.

منابع مفید آموزش مجازی رایگان

در این نوشته قصد داریم منابع مفیدی را که می‌توانند به شما در یادگیری آنلاین رایگان کمک کنند، معرفی کنیم.

سایت Coursera

این سایت یکی از بزرگترین پایگاه‌های اینترنتی دوره‌های رایگان دانشگاهی است. مانند EdX، این دوره‌ها در یک زمان معین (معمولاً 10-14 هفته به طول می انجامند) هستند. می توانید به کلاس‌های 16 دانشگاه مختلف از جمله پرینستون، دوک، استنفورد و CalTech دسترسی پیدا کنید. Coursera با میلیون‌ها کاربر، خود را به عنوان وب سایت اصلی یادگیری رایگان دانشگاهی آنلاین معرفی کرده است.

سایت edX

این وب سایت نیز مجموعه‌ای از دوره‌های دانشگاه‌های مختلف را ارائه می‌دهد. تفاوت اصلی EdX با سایر دوره‌های آنلاین در این است که کلاس از نظر طول و مدت، خاص است. بدین معنا که وقتی ثبت نام می‌کنید، به زمان کلاس و تکالیف متعهد می‌شوید. شما می‌توانید برای کلاس‌های ارائه شده توسط هاروارد، MIT، برکلی و سایر مجموعه‌های معتبر دنیا ثبت نام کنید.

سایت  Khan Academy

این وب سایت دارای انواع درس ویدیو به صورت رایگان است. موضوعات دروس به مفاهیم خاص تقسیم می‌شوند که برای دانشجویانی که به دنبال یادگیری یک اصل هستند، بدون گذراندن یک دوره کامل بسیار عالی است. به عنوان مثال، موضوع زیست‌شناسی فیلم‌های جداگانه‌ای برای تکامل، فتوسنتز، ژنتیک و … دارد.

اگر خواندن را به تماشا ترجیح می دهید، این سایت ممکن است برای شما مطلوب نباشد زیرا تمام دروس مبتنی بر ویدئو هستند.

MIT Open Courseware

برای کسانی که به دنبال دوره هایی هستند که برجسته‌ترین دانشجویان دنیا نیز مخاطب این دوره‌ها قرار گرفته‌اند، MIT مطمئناً شما را نا امید نخواهد کرد. می‌توانید تمام مطالب درسی را که در دوره حضوری تدریس شده در MIT ببینید (حتی سال و ترمی که تدریس می‌شود به شما ارائه خواهد شد). البته به یاد داشته باشید شما توانایی ارتباط با دیگر شرکت کنندگان حاضر این دوره را ندارید.

Learning Space: The Open University

این وب سایت دوره‌های قابل استفاده را در بسیاری از مقوله‌های مختلف مانند جوانان و کودکان، زبان ها، تجارت، مهندسی و سایر موارد ارائه می دهد. وقتی دروس را مرور می کنید، می‌توانید طبق رتبه‌بندی آنها را مشاهده کنید. سایر کاربران نیز می‌توانند کلاس را رتبه بندی کنند، که ممکن است در تصمیم‌گیری در مورد دوره‌ای به شما کمک نماید.

دیدگاهتان را بنویسید