ابزارهای یادگیری آنلاین

قصد دارید تا یادگیری را به صورت آنلاین شروع کنید؟ خوب … بسیار عالیست! ابزارهای یادگیری آنلاین خود را فراهم کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

اهمیت ابزارهای یادگیری آنلاین

ممکن است گمان کنید مهمترین نکته در افزایش ضریب یادگیری شما، نوع محتوایی است که ارائه می‌شود. اما با اندکی دقت متوجه خواهید شد در صورتی که زیرساخت‌های لازم را فراهم نکنید، بهترین محتوای آموزشی هم کارایی لازم را نخواهد داشت. در اینجا مروری می‌کنیم به چند ابزاری که یادگیری شما را تسهیل خواهد کرد.

1 – سخت افزار مناسب

اصلاً نترسید! منظور از سخت افزار مناسب، به هیچ وجه گوشی یا تبلت گرانقیمت نیست. بلکه پیشنهاد ما این است که از لپتاپ یا کامپیوترهای بسیار ساده استفاده کنید. به یاد داشته باشید، یادگیری یک فرایند جدی است و به همین خاطر، مانند یک Game موبایلی نمی‌توان با آن برخورد کرد! بسیاری از مطالب ارائه شده در دوره‌های آموزشی آنلاین، نیاز به حل تمرین و کار جدی‌تری دارد که بهتر است به این منظور، از لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی (Desktop) استفاده کنید.

2 – اینترنت خوب

تمامی محتوای دوره‌های آنلاین نیاز به اینترنت دارند و هر چه سرعت اینترنت شما بیشتر باشد، دریافت محتوا برای‌تان راحت‌تر خواهد بود. البته در سامانه یادگیری دانشگاهیان، تلاش شده تا حد امکان ضمن حفظ کیفیت فیلم‌های آموزشی، حجم آن‌ها کاهش یابد تا هزینه اینترنت شما هم کمتر شود.

3 – هندزفری یا هدست

مگر اینکه تنها باشید! در غیر این صورت، بهتر است هنگام آموزش آنلاین، هم برای تمرکز بیشتر خودتان و هم آسایش دیگران، از هندزفری یا هدست برای گوش دادن به محتوای آموزشی استفاده کنید. البته می‌دانیم که ممکن است نیت شما خیر باشد و بخواهید آن‌ها هم از آموزش بهره‌مند شوند، اما معمولاً تمرکز اطرافیان بهم می‌خورد.

4 – صندلی راحت

شاید به سختی باور کنید، اما یک صندلی راحت از تمام آنچه تا اینجا گفته شد مهمتر است! در صورتی که صندلی مورد استفاده شما انعطاف لازم را نداشته باشد، پس از مدتی دچار کمردرد یا خستگی خواهید شد و در صورتی که بیش از حد راحت باشد، حس رخوت و خواب به سراغ‌تان می‌آید! (برای مطالعه بیشتر، رجوع کنید به مطلب: 5 مزیت آموزش آنلاین) پس به عنوان یک نتیجه‌گیری، بهترین گزینه، صندلی‌های اداری (یا در اصطلاح صندلی رایانه) هستند.

دیدگاهتان را بنویسید