تاثیر کتاب داستان انگلیسی در تقویت زبان

مطالعه کتاب زبان

اگر از مشتاقان آموزش زبان انگلیسی باشید حتما برایتان پیش آمده است از خواندن کتاب‌های درسی انگلیسی خسته شوید. خواندن کتاب داستان در کنار فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی انگلیسی یکی از راه‌های عالی برای بهبود زبان انگلیسی است. در این مقاله می‌خواهیم درباره تاثیر کتاب داستان انگلیسی در تقویت زبان انگلیسی صحبت کنیم.

کتاب داستان مناسب با سطح زبان شما، کتابی است که در مرور اجمالی آن در یک صفحه تعداد لغاتی که معانی آن‌ها را نمی‌دانید بیشتر از 4 یا 5 عدد نباشد.

یکی از روش‌های مناسب برای خواندن داستان طی کردن مراحل زیر است:

  1. سعی کنید کتابی را انتخاب کنید که دارای فایل صوتی باشد و همزمان با شروع کتاب به فایل صوتی نیز گوش دهید. با این کار مهارت درک مطلب را در خود تقویت می‌کنید. حتما متوجه موضوع کلی کتاب خواهید شد.اگر با لغتی مواجه شدید که معنی آن را نمی‌دانستید، آن را یادداشت کنید تا بعد از مطالعه در دیکشنری متوجه مترادف فارسی آن شوید.
  2. معنی کلماتی که نمی‌دانستید را از دیکشنری پیدا کنید.
  3. کتاب را مجدد همراه با فایل صوتی بخوانید. مسلما این بار متوجه کل داستان می‌شوید.
  4. در این مرحله فقط به فایل صوتی گوش دهید تا مراحل شنیداری شما نیز تقویت شود.

وقتی به داستان مسلط شدید سعی کنید آن را با صدای بلند و اغراق آمیز بخوانید و به علائم نگارشی همانند ویرگول و نقطه و علامت تعجب و … توجه داشته باشید. در زمان خواندن به «ed» و «s» جمع کلمات دقت کنید و در زمان تلفظ آن‌ها را درست بخوانید.

می توانید وقتی به داستان مسلط شدید خلاصه آن را برای خود بگویید و صدای خود را ضبط کنید با این کار مهارت مکالمه را در خود تقویت می‌کنید.

بهتر است از داستان‌های کوتاه انگلیسی استفاده کنید تا هم از خواندن کتاب خسته نشوید و بتوانید کل داستان را به خاطر داشته باشید و هم این‌که بتوانید بعد از مدتی تاثیر کتاب داستان انگلیسی در تقویت زبان را به مرور و به خوبی مشاهده کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید