روش L1 و L2 در آموزش زبان انگلیسی

روش L1 و L2 در آموزش زبان انگلیسی

در مقاله قبل در رابطه با مقاومت مغز در یادگیری زبان جدید در بزرگسالان صحبت کردیم در این مقاله می‌خواهیم به روشی جهت تمرین ذهن در امر یادگیری زبان بپردازیم. در روش L1 و L2 در آموزش زبان انگلیسی محققان در بخش آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان از الگوی L1 برای زبان مادری و از L2 برای زبان دوم استفاده میکنند.

ایشان معتقد هستند که حفظ کردن مطالب به زبان دوم بسیار سخت است ولی به این معنی نیست که نمی‌توان زبان دیگری را یاد گرفت و از آن استفاده کرد.

منظور از یادگیری تلفظ بلند کلمات و حفظ کردن آن‌ها نیست بلکه در ابتدا باید زیربنای مناسب برای آموزش زبان انگلیسی را ایجاد کرد تا از آن طریق و با ایجاد یک تصویر بصری زیبا بتوان ذهن را آماده کرد تا بتواند به این بخش وارد شود. آموزش زبان دارای سه اصل است که اجزای اصلی آموزش هستند این سه اصل عبارتند از:
مرحله خواندن
مرحله شنیدن
مرحل گفتار

هریک از این سه مرحله نیاز به تکرار و تمرین زیاد دارد تا زبان آموز بتوانند با موفقیت این مراحل را به پایان برساند ونتایج دلخواه را دریافت کند.
در واقع به همان صورت که در زبان مادری با تکرار و تمرین ظرفیت مغز افزایش پیدا میکرد و با این تکرار به هر روش آموزشی باعث افزایش ظرفیت مغز در یادگیری زبان جدید شاهد خواهیم بود.

به این شکل که بعد از یک مدت تکرار مداوم دیگر با شنیدن کلمات جدید به زبان انگلیسی مغز آن‌ها را به زبان مادری ترجمه نمی‌کند و کم کم در ذهن نفرات نهادینه می‌شود.

گرامر

گرامر در هر زبانی نقش مهمی را ایفا میکند در اینجا در بحث آموزش زبان انگلیسی با دو نوع گرامر روبرو هستیم
هرچقدر در زمان یادگیری تمرین بیشتری انجام شود به مرور با تکرار جملات و واژگان طریقه صحیح ساختار‌بندی و گرامر صحیح در ناخودگاه افراد نقش می‌بندد و نیاز به تمرکز فقط روی این بخش نیست.

به این علت که زبان انگلیسی همانند هر زبان دیگری پر از قواعد پیچیده و خشک است که اگر فقط به آن‌ها توجه شود یادگیری بسیار کند خواهد بود ولی اگر در غالب جملات و متون یادگرفته شود بسیار ساده‌تر خواهد شد.
در اموزش به بزرگسالان نمیتوان از همان روشی که برای کودکان استفاده می‌شود را به کار برد در متد جدید و ایجاد حالت ناخوداگاه در آموزش زبان انگلیسی بهتر از روش‌های گفته شده در مقالات قبل مثل، پادکست‌ها و موسیقی و فیلم و کتاب برای بهبود زبان انگلیسی افراد استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید