یادگیری گرامر برای صحبت کردن به انگلیسی

یادگیری گرامر برای صحبت کردن به انگلیسی

متاسفانه این واقعیت وجود دارد که بسیاری از روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در مبحث صحبت کردن با شکست روبرو شده‌اند. بسیاری به این نتیجه رسیده‌اند که آموزش زبان انگلیسی با گرامر کار اشتباهی است و توجه زیاد به این بخش باعث می‌شود افراد نتوانند با مهارت و روان به انگلیسی صحبت کنند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد یادگیری گرامر برای صحبت کردن به انگلیسی بپردازیم

بسیاری از افراد را دیدیم که سالها مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستند و ساختار این زبان را به درستی می‌دانند ولی در پاسخ به ساده‌ترین سوالات نیز در زمان صحبت نمی‌توانند به درستی و روانی پاسخ دهند علت این است که به جای صحبت کردن فقط گرامر را یاد گرفته‌اند.

اگر به صحبت کردن کودکان دقت کنید می‌بینید که در سن 5 سالگی به خوبی می‌توانند جملات پیچیده را بیان کنند بدون اینکه قواعد دستور زبان را یاد گرفته باشند.

دلیل اینکه دستور زبان را در مدرسه می‌آموزیم این است که سطح سواد در خواندن و نوشتن بالاتر رود. البته زبان آموزان بزرگسال به علت تداخلی که زبان مادری در یادگیری زبان دوم آن‌ها به وجود می‌آورد با مشکلاتی روبرو می‌شوند ولی باز هم می‌شود از کودکان مواردی زیادی را در زمان یادگیری زبان مادری یاد گرفت و برای یادگیری زبان دوم از آن استفاده کرد.

به این نکته توجه کنید که کودکان قادر به خواندن نیستند و تمام ساختارهای گرامری را با گوش دادن و به خاطر سپردن یاد می‌گیرند. در حین صحبت دچار اشتباهات زیادی می‌شوند و کم کم این اشتباهات از بین می‌رود. اگر کودکان می‌توانند از این طریق یک زبان جدید را یاد بگیرند چرا بزرگسالان نتوانند زبان دوم را یادبگیرند؟ زبان از تکه کلماتی که از قبل ساخته شده تشکیل شده است  و روان صحبت کردن گوینده کنار هم قرار دادن این تکه‌های از پیش ساخته شده است حتی زمان فعل نیز از پیش ساخته شده است به همین دلیل وقتی چیزی را می‌شنویم که صحیح نیست، بلافاصله تشخیص می‌دهیم این به علت دانستن دستور زبان نیست بلکه به خاطر این است که به شیوه صحیح و از پیش ساخته شده عادت داریم.

بیشتر توصیه شده که در زمان صحبت زیاد به گرامر توجه نشود زیار باعث می‌شود حواس شخص به استفاده درست از آن‌ها برود. کافیست ده درصد گرامر بلد باشیم تا بتوانیم روان صحبت کنیم. اگر تمرکز از روی گرامر برداشته شود می‌توانیم جملات را ساده اما درست بیان کنیم و کم کم در بخش گرامر با توسعه دادن جملات پیشرفت می‌کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید