“کسب و کار اینترنتی از A تا Z” یک دوره آموزشی آنلاین تعاملی است که در 7 بخش مختلف سازماندهی شده است تا به شما کمک کند درک کنید که چگونه یک کسب و کار آنلاین موفق ایجاد کنید: از اصول اولیه نحوه انتخاب بازار تا طراحی وب سایت و توسعه استراتژی بازاریابی آنلاین، یاد خواهید گرفت که برای موفقیت یک کسب و کار آنلاین، چه کاری باید انجام دهید.
شما با انتخاب یک «موضوع درست» شروع میکنید؛ موضوعی که ضمن هماهنگی با استعداد شما، پتانسیل وجود مشتری و بازار را دارد.
سپس به صورت عملیاتی ایجاد یک وبسایت را به عنوان یک کاربر غیرفنی فرا خواهید گرفت. بدین معنا که لازم نیست دانش فنی یا برنامهنویسی داشته باشید و تمام آنچه ضروری است، به شما ارائه خواهد شد.
در مرحله بعد، به تکمیل وبسایت خود به صورت مرحله به مرحله خواهید پرداخت تا آماده بهرهبرداری شود. همچنین، با ابزار تبلیغات اینترنتی که کمترین هزینه و بیشترین بازدهی را دارند، آشنا خواهید شد تا با کمترین بودجه، کسب و کار خود را به پیش ببرید.
در ادامه، مدیریت یک کسب و کار اینترنتی از ابعاد مختلف بررسی میشود و پس از آن، به فاز توسعه وارد خواهید شد.
این دوره، به صورت گاهی و تعاملی است و در هر بخش، به صورت گام به گام، میتوانید نسبت به اجرای آنچه مدرس به شما ارائه میکند، اقدام کنید و بازخورد لازم را دریافت نمایید. این رویکرد به شما این امکان را میدهد که در پایان دوره، بخش قابل توجهی از مسیر را برای راهاندازی کسب و کارتان طی کرده باشید.
سرفصلهای کارگاه آموزشی کسب و کار اینترنتی – از A تا Z
گام 1: آشنایی با کسب و کار اینترنتی
- انواع کسب و کار اینترنتی
- مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی
- بررسی نمونههای موفق و ناموفق
- آمار و مقایسه حجم بازار
گام 2: انتخاب موضوع کسب و کار
- بررسی ترندها
- اقیانوس آبی یا قرمز؟
- تعیین نیازهای بازار
- تعیین محصولات و خدمات
- تحلیل مخاطبان و بازار
- تحقیق رقابتها و شناسایی فرصتها
- درآمدزایی و استراتژی بازاریابی
گام 3: راهاندازی سایت
- انتخاب نام و برند
- ثبت دامنه اینترنتی
- انتخاب هاستینگ
- طراحی سایت
گام 4: اقدامات تکمیلی و سئو اولیه
- ایجاد برگههای اصلی سایت
- ایجاد محصولات اصلی
- اصول بهکارگیری تصاویر
- دریافت نماد اعتماد الکترونیکی
- پیادهسازی راهکارهای پرداخت آنلاین
گام 5: مدیریت بازاریابی با حداقل هزینه
- ایجاد بخش وبلاگ و محتوای پشتیبان
- اصول بهکارگیری جداول و عناصر جذاب
- شبکههای اجتماعی پشتیبان
- انواع ابزارهای تبلیغات و هزینهها
گام 6: مدیریت سایت
- مدیریت امنیت سایت
- مدیریت جریان نقدینگی
- مدیریت نگهداشت مشتریان
- مدیریت لجستیک
گام 7: توسعه کسب و کار
- ثبت مشخصات در سامانه امور مالیاتی
- برنامهریزی برای گسترش کسبوکار
- ثبت شرکت و حقوقی کردن کسب و کار
- گسترش کسب و کار به صورت بینالمللی
مهارتهای لازم برای شرکت در این دوره
راه اندازی یک کسب و کار آنلاین نیازمند تعدادی مهارت ارزشمند است. حتی اگر در حال حاضر همه این مهارتها را ندارید، میتوانید این مهارتها را پرورش دهید یا از کمک و حمایت دیگران استفاده کنید.
سازماندهی
از آنجایی که شما کسی خواهید بود که کسب و کار خود را اداره میکنید، ضروری است که یک فرد سازمان یافته باشید تا بتوانید نسبت به مدیریت صحیح فرایندها اقدام کنید. از اینکه زمان منظمی برای ایجاد و توسعه کسب و کار آنلاین خود در نظر بگیرید تا اینکه وقتی یک سفارش جدید به دست شما میرسد، در سریعترین زمان ممکن آن را به مشتری تحویل دهید.
دانش مناسب اینترنت
مدیر یک کسب و کار اینترنتی، «مصرفکننده» نیست، بلکه «تولیدکننده» است! پس ضروری است درک و دانش مناسبی از فضای اینترنت داشته باشید تا بتوانید از قابلیتهای آن به خوبی استفاده کنید.
یک طرح تجاری
اگرچه در این دوره آموزشی، موضوعات و ایدههای مختلف برای راهاندازی یک کسب و کار مورد بررسی قرار میگیرد، اما لازم است تا به صورت پیشفرض، خودتان موضوعی برای کسبوکارتان داشته باشید و با دست خالی، پا پیش نگذارید!
مهارتهای ارتباطی
در فروش اینترنتی، به مهارت «اقناع حضوری» نیازی ندارید! حتی ممکن است نیازی نداشته باشید با مشتریان خود به صورت تلفنی صحبت کنید، اما حداقل باید مهارت نوشتن و ارتباط نوشتاری را به خوبی داشته باشید.
اشتیاق و انرژی
ممکن است مهم به نظر نرسد، اما هر چه اشتیاق و انرژی بیشتری برای کسب و کار خود داشته باشید، احتمال موفقیت شما بیشتر می شود. شما باید به دیگران نشان دهید که فردی هستید که واقعاً به کاری که انجام میدهید ایمان دارید. به یاد داشته باشید مسیر کسب و کار، مسیر پرچالشی است، حتی از نوع اینترنتی آن!
مدرس کارگاه آموزشی کسب و کار اینترنتی
محمدرضا شمشیرگر، از سال 1380 با وبلاگنویسی وارد فضای مجازی شد و سال 1382، شرکت یادگار درخشان آریا را تاسیس کرد. در سال 1386 و اوج دوران درخشان وبلاگنویسی فارسی، مدیر روابط عمومی پرشین بلاگ (بزرگترین سرویسدهنده وبلاگ فارسی در آن زمان) بود. از سال 1388، به صورت تخصصی کار سئو را آغاز کرد.
در دهه 1390 نیز وی مدیر پروژه پایگاههای اینترنتی معاونت فرهنگی وزارت علوم و مشاور سئو وبسایتهای اینترنتی گوناگون بوده است.
در این دوره آموزشی، او تجربیات بیش از دو دهه مدیریت پروژههای فناوری اطلاعات را به زبان ساده با شما به اشتراک خواهد گذاشت.
زمان برگزاری دوره
این دوره در قالب ۷ جلسه 2 ساعته تشکیل خواهد شد و زمان برگزاری آن به شرح زیر است:
- سهشنبه: 5 اردیبهشت 1402 – ساعت 18 الی 20
- پنجشنبه: 7 اردیبهشت 1402 – ساعت 18 الی 20
- یکشنبه: 10 اردیبهشت 1402 – ساعت 18 الی 20
- سهشنبه: ۱۲ اردیبهشت 1402 – ساعت 18 الی 20
- پنجشنبه: ۱۴ اردیبهشت 1402 – ساعت 18 الی 20
- یکشنبه: 17 اردیبهشت 1402 – ساعت 18 الی 20
- سهشنبه: 19 اردیبهشت 1402 – ساعت 18 الی 20
ظرفیت دوره
با توجه به ماهیت کارگاهی این دوره و لزوم تعامل شرکتکنندگان و مدرس و همچنین ارائه پروژه در طول برگزاری، ظرفیت این دوره محدود به 28 نفر است.
گواهینامه پایان دوره
در انتهای دوره به شرکتکنندگانی که پروژه پایانی را انجام دهند گواهینامه پایان دوره جامع راهاندازی کسب و کار اینترنتی اعطا خواهد شد.
هزینه شرکت در دوره
ثبت نام ویژه دانشجویان عضو سازمان بین المللی دانشگاهیان 900.000 تومان و سایر متقاضیان 1.400.000 تومان است.
ثبت نام از چه طریقی امکانپذیر است؟
با کلیک بر روی لینک زیر به صورت آنلاین ثبت نام نمایید: