در دوره آموزشی رهبری و استراتژی کسب و کار ، باب ایگر (Bob Iger) مدیرعامل سابق کمپانی دیزنی، مهارتها و استراتژیهایی را به شما میآموزد که وی توانست با استفاده از آنها، حیات تازهای به برند و کمپانی دیزنی ببخشد و آن را به سطح باورنکردنی از موفقیت برساند.
معرفی مدرس
باب ایگر(Bob Iger) متولد سال 1350 در آمریکا و از تاجران و مدیران اجرایی موفق در جهان به شمار میرود. وی از سال 2005 الی 2020 مدیرعامل کمپانی دیزنی بود و توانست با رهبری و استراتژی تاثیرگذار خود و تغییر و تحولاتی که ایجاد کرد روح تازهای به استودیوی انیمیشن و فیلمسازی دیزنی بدمد و آن را به بزرگترین و موفقترین بازیگر در این حوزه تبدیل کند.
سرفصلهای دوره استراتژی کسب و کار
1-معرفی
در ابتدای کار Bob در مورد آنچه که از استادان و بزرگان عرصه رهبری و مدیریت آموخته میگوید و مطالبی را که قصد دارد با شما درمیان بگذارد نیز معرفی میکند.
2- استفاده بهینه از زمان
Bob برای اینکه به شما نشان دهد که چگونه میتوانید از زمان در اختیار خود به شکلی بهینه استفاده کنید، برنامه روزانه خودش را به همراه جزئیات آن شرح میدهد. او درمورد اهمیت اختصاص دادن زمانی برای تمرکز صحبت میکند و میگوید مه صبحها چه ساعتی از خواب بیدار میشود.
3- تمرکز، استراتژی و اولویتها
Bob در این قسمت بیان میکند که معتقد است برای داشتن یک استراتژی موفق، باید حوزه تمرکز خود را محدود کنید. او این نکته را با بیان اینکه چطور توانست هیئت مدیره دیزنی را به انتصاب خودش به مدیرعاملی قانع کند، شرح میدهد.
4- انجام کارهای بزرگ: مطالعه موردی تصاحب استودیوی انیمیشن پیکسار
Bob فرآیند تصاحب استودیوی انیمیشن پیکسار، شامل استراتژی وی برای متقاعد کردن استیو جابز، مدیرعامل پیکسار و همچنین هیئت مدیره کمپانی دیزنی را با جزئیات بیان میکند. او شرح میدهد که چطور توانست برخلاف انتظارها عمل کند و با این تصاحب آیندهای روشن برای دیزنی رقم بزند.
5- هنر مذاکره
او در مورد ویژگیهای یک مذاکره موفق صحبت میکند. از جمله اینکه چطور میتوان نفس و غرور خود را در مذاکره کنار گذاشت و طوری مذاکره کرد که هر دو طرف از مذاکره پیروز بیرون بیایند.
6- ایجاد ارزش برند
ناگفته پیداست که برند Disney برندی قدرتمند است. Bob توضیح میدهد که چرا نیاز بود برند دیزنی درعین حفظ اصالت خود، تغییر پیدا کند.
7- توسعه برند: مطالعه موردی تصاحب مارول (Marvel)
Bob استراتژی خود در تصاحب مارول و الحاق آن به برند دیزنی را توضیح میدهد و راجعبه نحوه بهرهمندی از یرندهای محبوب در جهت رشد و توسعه بحث میکند.
8- پیشبینی نیاز مصرفکننده
او نظر و تجربیاتش را درخصوص اطلاعات مصرفکننده بیان میکند و توضیح میدهد که چرا معتقد است برخی اوقات باید آن را نادیده بگیرید و به خودتان و غریزهتان تکیه کنید. او به فیلمهای Black Panther و Captain Marvel برای اثبات این نظر اشاره میکند.
9- اهمیت ریسکپذیری
Bob معتقد است ریسکپذیری برای رسیدن به موفقیت حیاتی است، حتی اگر به شکست ختم شود. او به تجربه شخصی خودش در سالهای قبل اشاره میکند که اشتباهی بزرگ مرتکب شد که بعدا موفقیت بزرگی برای وی رقم زد.
10- مذاکرات پیچیده: مطالعه موردی تصاحب 21st Century Fox
تصاحب 21st Century Fox فرآیندی پیچیده و زمانبر بود. او این مراحل را با جزئیات شرح داده و چالشهای موجود بر سر راه را توضیح میدهد.
11- مدیریت تغییرات صنعت: مطالعه موردی Disney Plus
یکی از قدرتهای فرابشری(!) Bob Iger توانایی پیشبینی مسیر آینده یک صنعت است. او درمورد حرکت دیزنی به سوی شبکههای استریم ویدیو صحبت میکند. حرکتی که با +ESPN آغاز شده و اکنون به +Disney رسیده است.
12- اصول موفقیت
وی اصول خود را برای رهبری و استراتژی موفق با شما به اشتراک میگذارد. اصولی مانند پرورش کنجکاوی، مثبتاندیشی، صداقت و … .
پرسشهای متداول
تعداد جلسات و مدت دوره استراتژی کسب و کار چه میزان است؟
این دوره در قالب 13 جلسه و با طول زمانی 2:30 ساعت ارائه شده است.
ویدئوهای این دوره به چه صورت است؟
ویدئوها به زبان اصلی (انگلیسی) و بدون زیرنویس هستند. به همین خاطر، جهت استفاده از این دوره لازم است که در حد مقدماتی تا متوسط، مهارت شنیداری زبان انگلیسی را داشته باشید.
هزینه شرکت در این دوره چه میزان است؟
هزینه شرکت به صورت آزاد 80 هزار تومان و برای اعضای سازمان بینالمللی دانشگاهیان 25 هزار تومان است.
با کلیک بر روی لینک زیر به صورت آنلاین ثبت نام نمایید: