روش صحیح حفظ لغات انگلیسی 1

حفظ لغات زبان

زمانی که بحث یادگیری آموزش زبان انگلیسی می‌شود، اهمیت یادگیری واژگان به چشم می‌آید. بدون دانستن واژگان نمی‌توان صحبت کرد و با به یاد داشتن تعداد مختصری واژه نمی‌توان منظور خود را کامل رساند. در ادامه به این نکته مهم می‌پردازیم و روش صحیح حفظ لغات انگلیسی 1 را با هم مرور می‌کنیم.

افزایش دایره لغات بسیار مهم و در عین حال بسیار خسته کننده است.اما برای اینکه بتوانید به راحتی انگلیسی صحبت کنید نیاز است که تسلط به واژگان زیادی داشته باشید. برای رقابت در سطح بالاتر نیازمند درک کلمات پیچیده و اصطلاحات هستید.

زمانی که تسط به واژگان بیشتر داشته باشید می‌توانید دقیق و مختصر صحبت کنید زیرا نیاز به توضیح منظور شما نیست.

بسیاری از افراد به همین دلیل تمایل به یادگیری واژگان بیشتر دارند اما اگر یادگیری به شیوه‌ای نامناسب باشد، این امر بسیار خسته کننده و کسالت بار خواهد شد.

چگونگی به خاطر سپردن لغات جدید

با اطمینان میگوییم وقتی دایره واژگان افزایش پیدا کند انگلیسی صحبت کردن راحت‌تر خواهد شد اما چطور می‌توان به این امر دست پیدا کرد؟ و روش صحیح حفظ لغات انگلیسی 1 چه می‌باشد؟

بیشتر افرادی که تمایل دارند به زبان انگلیسی صحبت کنند اکثرا به کلاس‌های مختلف می‌روند تا شاید بتوانند مثل افرادی که به صورت مادرزادی انگلیسی صحبت میکنند شوند ولی وقتی نتیجه مطلوب را نمی‌یابند احساس یاس و ناامیدی میکنند.

این افراد اکثرا لیستی بالا بلند از واژگان درست کرده و به مرور آن‌ها میپردازند که این روش اغلب کارایی زیادی نخواهد داشت به علت فراموش کردن واژگانی که به تازگی یاد گرفته‌اند.

همینطور زمانی که نمی‌توانند از این کلمات که به تازگی یاد گرفته‌اند در صحبت کردن استفاده کنند دچار استرس و اضطراب می‌شوند.

مشکل کار از کجاست؟ مسئله این است که این افراد از روش‌های قدیمی می‌خواهند آموزش زبان انگلیسی را فرا بگیرند اما اگر یادگیری واژگان را از روش درست انجام دهید این امر خیلی مشکل نخواهد بود در ادامه به شما خواهیم گفت چطور میتوانید از روش‌های دیگری که روش صحیح حفظ لغات انگلیسی است استفاده کنید

روش اول: به خاطر سپردن کلمات با استفاده از جملات

سعی کنید کلمات را در جمله یاد بگیرید. از جملاتی استفاده کنید که در زندگی روزمره خود اکثرا استفاده میکنید مغز شما این جملات را راحتتر ذخیره میکند.

اگر سعی کنید کلمه‌ای را در این چارچوب قرار دهید احتمال به خاطر سپردن و به یاد اوردن در موقعیت‌های مشابه بیشتر و راحتتر میشود به این علت که مغز انسان به سرعت مسائلی که با آن آشنا است را زودتر ذخیره میکند.

روش دوم: توصیف پیرامون خود

به طور مثال وقتی در حال انجام کاری هستید مثل رانندگی، آشپزی، قدم زدن در خیابان و … سعی کنید خود را به چالش بکشید و با خود فکر کنید در این موقعیت‌ها به چه صورت می‌توان صحبت کرد.

مثلا زمانی که در خیابان در حال قدم زدن هستید فکر کنید به چه صورت می‌توان آدرسی را به شخص دیگر داد. با استفاد از تکنیک بالا کلمات را در جمله‌های آشنا حفظ کنید و در موقعیت‌های مناسب از آن‌ها استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید