روش صحیح حفظ لغات انگلیسی 2

حفظ لغات زبان انگلیسی

در مقاله قبل در رابطه با روش‌های صحیح حفظ لغات انگلیسی و اهمیت این کار در آموزش زبان انگلیسی صحبت کردیم. امروز می‌خواهیم روش صحیح حفظ لغات انگلیسی 2 که یکی از روش‌های کاربردی در این زمینه است را معرفی کنیم.

حفظ لغات با روش 90 ثانیه ای

همیشه به ما گفته شده برای حفظ لغات جدید آن‌ها را در دفتر یادداشت کرده و مرور کنیم ولی همه ما دفترهایی را به خاطر داریم که لغات را در آن‌ها نوشتیم و هیچ وقت سراغشان نرفتیم.

شیوه کارکرد 90 ثانیه ای

1. وقتی یک لغت جدید را می‌بینید آن را در دفتری یادداشت کنید، البته نه فقط لغت و معنی آن را، بهتر است جمله یا اصطلاحی که با این کلمه دیدید را نیز بنویسید. با این روش شما فقط کلمه جدید را ندارید بلکه مجموعه‌ای از عبارات و اصطلاحات به مرور خواهید داشت.

2. جمله‌ای که در دفترچه خود یادداشت کردید را طی 7 روز، روزی یک یا دو بار با صدای بلند تکرار کنید. حتما لازم نیست آن را حفظ کنید، فقط دقت کنید در حال گفتن چه کلمه‌ای هستید. خواندن هر لغت 10 ثانیه وقت شما را می‌گیرد.

3. برای هفت روز این شیوه را انجام دهید. سپس یک هفته وقفه انداخته و بعد از آن مجدد با صدای بلند اصطلاحات و لغات را مرور کنید. به مدت 10 ثانیه برای هر لغت زمان بگذارید

4. دو هفته بعد مجدد این کار را انجام دهید، یعنی 10 ثانیه هر لغت و اصطلاح آن را با صدای بلند بخوانید

70+10+10=90 ثانیه

این روش به شما کمک می‌کند تا لغات را برای دراز مدت در ذهن خود ذخیره کنید.در ابتدا که شما با تعداد زیادی لغت جدید و عبارات نا آشنا روبرو هستید، ممکن است  این استراتژی خسته کننده باشد ولی به تدریج و با مرور و تکرار و تمرکز هر روزه از سختی و خسته کنندگی این روش کم می‌شود و زمانی که موفقیت خود را می‌بینید انرژی مضاعف‌تری می‌گیرید.

یکی از ویژگی‌های جالب حافظه انسان‌ها این است که اگر اطلاعات جدید را در هفت تا نه موقعیت متفاوت ببیند یا بشنود، آن اطلاعات را بهتر در خود حک می‌کند. خوب است که روش صحیح حفظ لغات انگلیسی 2 را نیز در برنامه خود گذاشته و امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید